loading...
نان چوان ووشو کونگ فو چینی استان کردستان
کردستان ووشو بازدید : 111 1391/10/28 نظرات (0)

چه چیزی یک افسانه مبارزه را تعریف می کند؟

چه چیزی یک افسانه مبارزه را تعریف می کند؟ بعضی ها می گویند تاریخ گذشته اش. سایرین ممکن است بگوبند قلب و روحیه او یا توانائی اش در برآمدن از عهده مشکلات و به سلامت گذاشتن از مصائب و سختی ها. شاید مهارتش برای پیروزی در مبارزات بزرگ در حوادث بزرگ عامل این امر باشد. با این احوال بیشتر مردم موافقند که پایداری و تسلط ویژگی های شخصیتی اصلی هستند.

اگر مردی وجود داشته باشد که مظهر تمامخصوصیات فوق باشد؛کسی که همیشه احساس درستی از تواضع و فروتنی را به تصویر در میآورد. او کسی نیست جزء ارنستو هوست.

هوست با برقراری بیش از ۱۰ سال سلطه وحشت در عرصه K-۱کیکبوسینگ، نشان داد که واقعاً استحقاق لقبش، آقای کامل را دارد.او که فاتح چهار دورهمسابقات معتبر هشت نفره وزن آزاد جایزه بزرگ جهانی K-۱می باشد،در دهه ۱۹۹۰ ابتدادر رده میان وزن رقابت می کرد و سپس به رده قهرمانان سنگین وزن صعود کرد و عنوانبزرگ ترین کیک بوکسور جهان را از آن خود کرد. هوست ۱۱ ژوئیه ۱۹۶۵ در هورن هلند بهدنیا آمد و سفر خود در هنرهای رزمی را در سال ۱۹۸۱ با موی تان آغاز کرد. پایه ریزیمحکم در این سبک مهارت های کاربردی فراوانی را به او یاد داد که تا زمانی که بهمبارزه حرفه ای وارد شد آنها را هرگز از یاد نبرد. او در دسامبر ۱۹۸۳ برای انجاماولین مبارزه موی تان پای به رینگ گذاشت و ویم اسکارن برگ را در راند دوم ناک اوتکرد.

هوست سرانجام با یوان ووس، یکی از مربیان دوراندیش هلند آشناشد.تیم آنها یک ترکیب کامل بود. ترکیبی که بیش از ۱۵ سال دوام داشت.

هوست در ادامه کار به سبک پویاتر ساواته که خشونت کمتری داشتوارد شد. او که از صرفاً تمرین هنر راضی نمی شد، باید روحیه رقابت جوئی خودش را همارضاء می کرد. او تا سال ۱۹۸۸ قهرمان اروپا شد. عناوین او شروع به ازدیاد گذاشتند؛در همان سال او عنوان های قهرمان موی تای هلند، قهرمان موی تای اروپا، قهرمان فولکنتاکنت اروپا (ISKA) و قهرمان کیک بوکسینگ اروپا (WKA) را نیز کسب کرد. او در سال۱۹۸۹اولین عنوان جهانی خود در ساواته را کسب نمود. کمی پس از آن هم اولین عنوانجهانی در موی تان را به دست آورد و یک سال بعد عنوان دار جهانی کیک بوکسینگ WKA شد. این مرد هرکسی که جلویش ظاهر می شد را از پیش رو برمی داشت.

من هوست را از همان اوایل تاخت و تازش در کاراته فول کنتانت،زمانی که به عنوان یک مبارز تازه وارد با افسانه هائی چون ژان ایوتریالت مبارزهکرده از زمانی که در آغاز دوران موی تان خود با غول هائی چون راب کامال و برانکوسیکاتیک رودرو شد می شناسم. پس از آن بود که در آوریل ۱۹۹۳ در اولین مسابقات جایزهبزرگ K-۱در ژاپن در حالی که تنها ۸۶ کیلو وزن داشت با زدن یک لگد به سر موریساسمیت او را ناک اوت کرد.

هوست در آن مسابقات علی رغم این حقیقت که در تمامی مسابقات وزنشکمتر از حریفان بود، با کسب مقام دوم به کار خود پایان داد. در نتیجه هنگامی که ششماه بعد فرصت یافت تا در مسابقات جایزه بزرگ K-۲در رده وزنی ۸۱ کیلو به مبارزهبپردازد، در این مسابقات شرکت کرد. نتیجه چه بود؟ او با کسب پیروزی در وقت اضافه دربرابر ماتسون گیبوس و سپس ناک اوت کردن آدام وت و چانگ پوک کیاتسونگریت با زدن ضربهبه سر آنها، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ژاپن سراپا ایستاد و به او خیره شد.

یک شکست در ذهن ماندگار شده بود. شکست با رأی داوران در نوامبر۱۹۹۲در برابر ریک روفوس. هوست به ندرت تحت قوانین فول کنتاکت به خصوص کیک بوکسینگبدون لگد زدن به ساق ها تمرین و مبارزه کرده بود. ولی با این حال او هنوز اعتقادداشت که در آن زمان قربانی تصمیم بد داوران شده بود. به این ترتیب انجام مبارزهتمرینی فول کنتاکت راقبول کرد تا مسابقه مجددی با روفوس داشته باشد. آنها درنوامبر ۱۹۹۴ به مصاف یکدیگر رفتند و هوست یک نقشه و برنامه مبارزه منحصربه فرد رااز خود به نمایش درآورد؛ از آنجا که او مجاز به استفاده از لگدهای کوتاه نبود، نهراند پیاپی با لگدهایش سر روفوس را هدف قرار داد و روفوس هم نه راند آنها را دفاعکرد. سپس در راند دهم سرانجام یکی از آن لگدهای دورانی به هدف نشست و روفوس را بهروی تشک انداخت. هوست با کسب عنوان قهرمانی وزن نیمه سنگین ISKA به خانه رفت.

اما همچنانکه که او بلوغ کاملتری پیدا می کرد، کم کردن وزن برایشرکت در رده وزنی نیمه سنگین برایش دشوارتر می شد. در نتیجه این مبارزه هلندیقدبلند و لاغر تصمیم گرفت که برای همیشه به رده سنگین وزن صعود کند. به دست آوردنوزن مورد نیاز این رده کار دشواری بود اما او از پس آن برآمد. با این وجود نتیجهکار، مبارزی بود که از اغلب حریفانی که باید با آنها روبه رو می شد کوچک تر بود. راه حل او این بود که برای به نمایش درآوردن بهترین عملکرد بر روی رینگ و شکل دادنظرافت در مرگبارترین صورت خود، تکنیکی ترین مبارز شود.

بعضی از دیوهائی که هوست بر روی رینگ K-۱با آنها روبه رو شد بهنظر می رسید که گوئی از افسانه های یونانی قالب گرفته شده بودند. ژروم لوبنرفرانسوی با ۱۸۸ سانتیمتر قد و ۱۱۸ کیلو وزن در برابر هوست ۳ سانتیمتر برتری قد و ۲۷کیلو برتری وزنی داشت. این دو مبارز هر کدام دوبار یکدیگر را شکست داده بودند. واین رویاروئی در واقع راند نهائی آنها محسوب می شد. هوست حریف را برای سومین بارناک اوت کرد و نشان داد که این اندازه کشتی نیست که اهمیت دارد، بلکه مهم حرکتاقیانوس است.

هر چند که کسب رکورد بی همتای چهاربار عنوان قهرمانی جایزه بزرگجهانی K-۱، بهترین خاطره داوران پرفروغ ورزش هوست می باشد، اما چیزی که برای اوبسیار دلنشین بوده است این که: ”این حقیقت که من قادر بودم تا به مناطق زیادی سفرکنم و کشورهای متعددی را ببینم و با مردم خوب بسیاری ملاقات داشته باشم.“

او همیشه تلاش داشته که سفیر صلح ورزش هی مبارزه ای باشد.وی میگوید: ”ما باید نشان دهیم که مبارزان حیوان نیستند. من دوست دارم به مردم نشان دهمکه در کنار یک مبارز بودن یک فرد معمولی هستم.“

او که به خاطر خوش اخلاقی و شخصیت والایش در خارج از رینگ شهرتدارد، توانائی های خود در کیک بوکسینگ را نیز بارها به نمایش گذاشته است. به گونهای که از او به عنوان یک مبارزه خوب یاد می شود که هر چند ممکن است بهترین مشت زنیا لگدزن نبوده باشد، اما کسی است که از قابلیت هایش به بهترین وجهی استفاده میکند. حقیقت این است که او به عنوان مبارزه تکنیکی شهرت دارد که از انواع مختلفی ازحملات بهره می برد، اما هیچ کدام از آنها وحشتناک تر از هوی چپ و لگدهای کوتاه اونمی باشند.

فلسفه مبارزه او در کنار تکنیک کاملش که ابزارهای مختلف حمله را در اختیارش قرار می دهند او را قادر ساخته تا نام های بزرگی چون اسمیت (دوبار)،لوبنر (سه بار)، استفان لکو (دوبار). میرکوفیلیپوویچ، ”کروکوپ“ (سه بار)، ایگووو و چان چین، مارک هانت و هموطن خود، قهرمان سه دوره مسابقات K-۱، پیتر آرتز (دوبار) را شکست دهد. ه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
www.sirvanborzoe.r98.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد فعالیت این وبسایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 496
  • بازدید سال : 3,641
  • بازدید کلی : 37,146