loading...
نان چوان ووشو کونگ فو چینی استان کردستان
کردستان ووشو بازدید : 109 1391/10/28 نظرات (0)

چه چیزی یک افسانه مبارزه را تعریف می کند؟

چه چیزی یک افسانه مبارزه را تعریف می کند؟ بعضی ها می گویند تاریخ گذشته اش. سایرین ممکن است بگوبند قلب و روحیه او یا توانائی اش در برآمدن از عهده مشکلات و به سلامت گذاشتن از مصائب و سختی ها. شاید مهارتش برای پیروزی در مبارزات بزرگ در حوادث بزرگ عامل این امر باشد. با این احوال بیشتر مردم موافقند که پایداری و تسلط ویژگی های شخصیتی اصلی هستند.

کردستان ووشو بازدید : 80 1391/10/21 نظرات (0)

ووشو ورزش رزمی ملی چین است که مرکب از دو کلمه

 "وو"و "شو" به معنی هنر رزم می باشد.

 

 

ووشو wushu به هنرهاي رزمي کشور چين گفته مي‌شود که در آن انواع مختلف حرکات براي سلامتي جسم و روح و دفاع شخصي در نظر گرفته شده‌ است.

در چين باستان از هنرهاي رزمي براي دفاع از سرزمين، خود يا خانواده و مقابله با دشمنان و راهزنان و ... استفاده مي ‌شد. ووشو نه تنها يک ورزش سنتي چين، بلکه عناصر فلسفي، اخلاقي، زيباشناسي، پزشکي و نظامي را نيز در بر دارد.

هدف فنون رزمي ووشو ناتوان کردن و زيان رساندن به دشمن است. از اين رو ووشو يکي از شيوه هاي تمريني مهم ارتش هاي چين باستان بوده و حتي امروزه نيز در تمرينات پليس و نيروهاي مسلح ارتش نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

ووشو به عنوان نوعي ورزش، تمام فنون رزمي خود را حفظ کرده، اما به دليل محدوديت هاي قوانين مسابقه، ورزش ووشو بر اصل زيان نرساندن به حريف متکي است. براي نمونه، در مسابقات ساندا محدوديت هايي براي حرکاتي که مي تواند به حريف آسيب برساند، ايجاد شده است.

امروزه ووشو به صورت يک ورزش استاندارد جهاني به مردم جهان ارايه شده ‌است و فقط منحصر به کشور چين نيست و مردم کشورهاي مختلف براي بهره گيري از خواص طبي و شرکت در رقابت هاي قهرماني در اين رشته ورزشي تمرين مي‌کنند.

هنر رزمي ووشو در مسابقات در دو بخش تالو و ساندا  ارائه مي‌شود:

زمينه تالو (اجراي فرم هاي سنتي چيني به صورت زيبا به همراه حرکات آکروباتيک)

زمينه ساندا (مبارزه آزاد بر روي سکو با استفاده از دستان و پاها و زيرگيري)

توسعه ووشو در سلسله هاي مينگ (1368-1644 ميلادي ) و چينگ (1636-1912ميلادي ) به اوج خود رسيد. در اين زمان، ووشو به شاخه هاي گوناگون مانند چان چوان، نان چوان و تاي چي تقسيم شد.

در زمان جمهوري چين (1912-1949م.) ووشو به نوعي ورزش تبديل شد و باشگاه هاي تخصصي بسياري در زمينه ورزش ووشو ايجاد شد.

پس از مطرح شدن ووشو در بعد مسابقاتی، اولین انجمن رسمی آن در سال 1920 در کشور چین تاسیس شد و دست اندرکاران امور شدیداً به ترویج مسابقات در سطوح مختلف پرداخته و سرمایه های انسانی و مالی فراوان را در این راه به خدمت گرفتند که بر اثر همین کوشش ها از سال 1932 گردهمایی های ملی آغاز و در سال 1933 ووشو رسما به لیست مسابقات و بازیهای ملی وارد شد.

اولین مسابقات ملی ووشو در سال 1935 برگزار شد و متعاقباً در سال1936 معرفی آن در سطح بین المللی، یک تیم 9 نفره از قهرمانان ووشو در جریان المپیک برلین حرکاتی را به نمایش گذاشته که بسیار مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت. آنگاه پس از چندین سال مطالعه، تحقیقات و پژوهش در سال 1958 بدلیل استقبال شدید مردم از مسابقات مقررات و قوانین کاملی توسط سازمان تربیت بدنی چین وضع شد که با تلاش دیگر اساتید و قهرمانان این رشته در سطوح جهانی با حضور 14 کشور در سال 1987 اولین مسابقه قهرمانی ووشو آسیا در ژاپن برگزار گردیده و نیز همان سال WFA یا فدراسیون ووشو آسیا تشکیل شد. در حال حاضر 38 کشور عضو این فدراسیون آسیایی می باشند. در همین حال در رقابتهای اروپا، آمریکا و فدراسیونهای مربوطه تشکیل و پس از کوشش های فراوان در سال 1990 ووشو به عنوان یکی از رشته های رسمی در بازیهای آسیایی وارد گردید. سپس با تشکیل فدراسیون بین الملی ووشوIWUF در سال1990 اولین دوره مسابقات  ووشو قهرمانی جهان با حضور 36 کشور در سال 1991در چین برگزار و متعاقباً دومین دوره آن نیز در سال 1993 در کشور مالزی به انجام رسید و همچنین کشور آمریکا نیز بعنوان محل برگزاری سومین دوره مسابقات جهانی ووشو در سال 1995 برگزیده شد.

کردستان ووشو بازدید : 106 1391/09/26 نظرات (0)

برای کسانی که می خواهند سلامت زندگی کنند و عمر طولانی داشته باشند رعایت نکات زیر لازم است :

 

1-     باید مدت 2 هفته از هرچه می خورند بکاهند تا کم کم عادت کنند.

 

2-   یک برنامه ی غذایی بنویسند و به آن رفتار نمایند زیرا برنامه غذایی نشان می دهد چه غذایی کلسترول و کدام کالری و چه غذایی چرب تر است .

 

3-     باید دید چه غذایی می تواند حذف شود و چه به جای آن می توان گذاشت .

 

4-     یک وعده غذا نخوردن را انتخاب نکنند چون گرسنه می شوند و در وعده های بعدی بیشتر می خورند .

 

5-     قبول کنند که هرچه کالری غذاها کمتر باشد لاغر کننده تر است .

 

6-     در این برنامه غذایی از سبوس جو دوسر ، جو معمولی ، سبوس برنج و الیاف میوه جات و سبزی جات می توان استفاده کرد .

 

7-   در تعقیب این برنامه غذایی تهیه شده از سبوس غلات باید مقداری آب نوشید تا هم حجم غذا زیاد شود و هم در روده ها توقف کمتری نماید و هم احساس سیری نمایند .

 

8-     همزمان با این برنامه غذایی هرچه ممکن است ورزش نمایند .

 

9-     در یک جا بی توجه شوند و آن اینجاست که می گویند قبل از غذا چیزی نخورید اشتهایتان کور می شود ، شما بخورید فقط آب .

 

10-  باید توجه داشت که به ازاء هر کیلوگرم وزن در حالت عادی برای مردان سی کالری و برای   زنان بیست کالری لازم است . وزن خود را حساب کنید از روی آن مقدار غذای متعادل خود را  با توجه به اینکه هر گرم مواد سفیده ای چهار کالری و هر گرم پروتئین نیز چهار کالری و هر  گرم چربی نه کالری حرارت ایجاد می کند ، تعیین نمائید .

کردستان ووشو بازدید : 116 1391/09/24 نظرات (0)

بدن سازی در هنرهای رزمی


اصول دهگانه تمرین

۱-اصل ویژگی تمرین

اصل ویژگی  تمرین درووشو به معنای انجام تمرینهای ویژه کشتی بهمنظور آماده سازی ورزشکاران  این شرکت است . به عبارت دیگر ، روند اماده سازی وتمرین دهی در رشته ورزشی ووشو باید مطابق با نیازندیهای ویژه  این رشته تدوین وجهت گیری شود .

این نیاز ها شامل دستگاه های انرژی درگیر در ووشو الگوهای حرکتی وگروه های عضلانی مورد استفاده در اجرای فنون ووشو و شیوه های اختصاصی تمرین است.

کردستان ووشو بازدید : 213 1391/09/22 نظرات (0)

تربیت بدنی سرچشمه ی تندرستی است . ورزش قویترین عامل از لحاظ تقویت بنیه و تحریک عمل تغذیه و عضلات می باشد . ورزش های سنگین زیان آور است . ورزش های خفیف و حرکات بدنی برای تندرستی و تامین بهداشت ضرورت دارد . حرکات بدنی ، اعضاء درونی و ماهیچه ها را به کار می اندازد . در نتیجه اعضاء بدن بهتر به وظایف خود عمل می نماید و تبادل غذائی ( متابولیسم ) که در واقع استفاده از غذا و دفع سموم می باشد بهتر انجام می گیرد و مقومت بدن در مقابل هجوم بیماری ها و میکروب ها و سرما بیشتر می گردد عمل فیزیولوژی – بوسیله ورزش تنفس و حرکات قلب سریعتر می گردد و شما استفاده بیشتری از هوا و اکسیژن آن که برای اعضاء بدن و متابولیسم لازمست می نمائید . در ابتدای ورزش دفعات تنفس زیاد شده و پس از چندی کم می شود که گاهی در هر دقیقه به دوازده می رسد ولی در این وقت ممکن است صد مرتبه بلکه زیادتر هم هوا داخل ریه گردد و چنانچه در اشخاص ورزشکار 74 سانتی مترمکعب هوا در هر کیلوگرم وزن بدن مصرف می شود در حال آنکه در غیر ورزش کار 59 سانتی مترمکعب است . از طرف دیگر چون شما با لباس کم یا برهنه ورزش می کنید و از راه پوست که یکی از طریق تنفس می باشد استفاده زیادی از هوا و اکسیژن می نمایید و مواد مضره و سم های بدن به وسیله ی عرق تبخیر و خارج می گردد و خون تصفیه می شود . ورزش اندام شما را متناسب نگاه می دارد و چربی های زیادی بدن را برطرف می کند و از مرض چاقی هم جلوگیری می نماید .

کردستان ووشو بازدید : 98 1391/09/22 نظرات (0)

در این نوشتار هفت روش عجیب یا به عبارت دیگر هفت حقه موثر برای کمک به لاغر شدن ارایه شده و توصیه می کنیم که اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تکنیک های لاغری ناامید شده اید، با به کار بستن صحیح این هفت راهکار، می توانید به نتایج مفیدی دست پیدا کنید. این راه کارها عبارت اند از :

 

-     با دستی که معمولا با آن کار می کنید، غذا نخورید. در یک مطالعه جدید و جالب کارشناسان تغذیه روش مقابل ساده ای را برای مواقعی که بدون توجه به مقدار غذا مشغول به خوردن می شوید، ارایه کرده اند. اغلب در مواقع تماشای تلویزیون یا فیلم غذا خوردن بدون توجه اتفاق می افتد. کارشناسان توصیه می کنند فقط کافی است دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. پژوهش گران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده و سرد و مرطوب را به صورت تصادفی در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. این افراد اغلب در حین تماشای فیلم تمام پاپ کورن ها را چه تازه و چه مانده، تا آخر خوردند. اما در آزمایشی دیگر، متخصصان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند مقدار پاپ کورنی که خوردند تا 30 درصد کاهش پیدا کرد.

کردستان ووشو بازدید : 138 1391/09/17 نظرات (0)

تاثیر ورزش بر بیماری هموفیلی

 

ورزش

هموفیلی نوعی بیماری ارثی اختلال در سیستم انعقاد خونی است . در حالت طبیعی بدن به کمک مواد مختلفی از جمله « فاکتورهای انعقادی » در مواقع خونریزی با منعقد کردن خون مانع ادامه خونریزی می شود . همچنین این فاکتورها باعث جلوگیری از خونریزی در مفاصل و عضلات در طی فعالیتهای روزمره می شوند . در بیماریهای هموفیلی به علت کمبود نوعی از این فاکتورهای انعقادی ، خونریزی دیرتر بند آمده و بیشتر از حد طبیعی به طول می انجامد . به طور کلی دو نوع هموفیلی وجود دارد که نوع اول یا هموفیلی A ، کمبود فاکتور ۸ و نوع دوم آن هموفیلی B ، کمبود فاکتور ۹ انعقادی می باشد .

کردستان ووشو بازدید : 97 1391/09/17 نظرات (0)

روش هایی برای عادت کردن به ورزش

 
چگونه به ورزش عادت كنیم؟
مطالعات نشان داده اند کسانی که به ورزش علاقه دارند ، خیلی راحت و بدون مشکل می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند .
کردستان ووشو بازدید : 116 1391/09/17 نظرات (0)

مزایای ورزش با دوچرخه ثابت

 

مزایای دوچرخه ثابت

 

دوچرخه ثابت    Fix Bicycle

 

الف) کاربرد       Application :

دوچرخه ثابت وسیله مناسبی است که در صورت استفاده صحیح از آن، می تواند باعث

افزایش آمادگی جسمانی و بهبود سلامتی، و جلوگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی شود.

 دوچرخه ثابت می تواند جانشین خوبی برای ورزش کسانی باشد که نمی توانند در بیرون از

 خانه یا در باشگاهها به ورزش بپردازند. در ضمن برای ورزشکاران نیز مورد استفاده

زیادی دارد.

 

ب) امتیازات      Advantages :

1- جای کمتری را می گیرد.

2- بسیار ایمن است.

3- به راحتی قابل حمل به هر نقطه ای از منزل می باشد.

4- شدت فعالیت را می توان کم یا زیاد نمود.

5- دارای صندلی تنظیم برای اندازه های متفاوت با قد افراد است.

درباره ما
www.sirvanborzoe.r98.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد فعالیت این وبسایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 3,258
  • بازدید کلی : 36,763