سرمربی سابق تیم ملی ووشو: عملکرد ووشوکاران در اینچئون بسیار سطحی و نتایج ضعیف بود

 

جعفری گفت: ووشوکاران نسبت به بازی های آسیایی دور قبل عملکرد قابل قبولی نداشتند و نتایج ضعیفی گرفتند.

محمدرضا جعفری سرمربی تیم ملی ووشو در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من به عنوان فردی که از سال 2002 تا 2014 سمت سرمربی و گاهی مربی تیم ملی ووشو در خدمت ورزش کشورم بودم و توانایی سانداکاران کشورمان و همچنین حریفان را خوب می شناسم از بازی ووشوکارانمان به هیچ عنوان راضی نبودم و نتایج را نسبت به دوره قبل بسیار ضعیف می دانم.

وی پس از سکوت 5 ماهه ای که از تیم ملی کنار گذاشته شده است، گفت: من نمی دانم کادر فنی تیم ملی ووشو با ووشوکارانمان چه کردند که چنین نتیجه ضعیفی گرفتند آنها از فروردین ماه در اردو بودند و دیدارهای تدارکاتی برگزار کردند اما در نهایت نتوانستند به نتیجه خوبی همانند گوانگجو برسند. 
وی ادامه داد: در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو برای اولین بار موفق شدیم در ووشو سه مدال طلا و سه مدال برنز کسب کنیم اما پس از چهار سال نه تنها نتوانستیم آن نتایج را تکرار کنیم بلکه فقط توانستیم یک طلا و دو نقره و یک برنز  بگیریم. این نتیجه شاید در نتیجه کلی برای کشورمان خوب باشد اما برای ووشو ضعیف است زیرا  دور قبل ما توانستیم کشورهای چین،کره و ویتنام را هم ببریم و در واقع تمام خوب های آسیا را مغلوب کردیم . 
سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2009 کانادا و 2011 ترکیه افزود: تا زمانی که من هدایت تیم ملی ووشو را برعهده داشتم نتایج بسیار خوبی گرفتم اما مسئولان فدراسیون ووشو باید قبول کنند که ضعف کادر فنی باعث شد تا این نتیجه ضعیف را بگیریم.
 وی ادامه داد: اشتباهات کادرفنی تیم ملی ووشو غیر قابل انکار هست به طور مثال انتخاب اکبر محمدزاده در وزن منهای 56 کیلوگرم کار صحیحی نبود زیرا وی سال هاست که از مسابقات برون مرزی ووشو دور است و مدال جوانان جهان او به چندین سال قبل برمی گردد و بعد از آن در میدان مهمی حضور نداشته است. دیگر اینکه در این وزن همیشه چینی ها از ما قوی تر هستند و امسال اولین بار بود که البته نتیجه را هم دیدیم. در وزن پایین ما باید علی یوسفی در وزن منهای 60 کیلوگرم را که در سال گذشته در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال نقره شده بود و از محمدزاده بسیار آماده تر بود را اعزام می کردیم. علی یوسفی در طول اردوها بسیار زحمت کشید و بارها وزن کم کرد اما متاسفانه از نظر کادر فنی دورماند. 
وی افزود: یکی دیگر از اشتباهات کادر فنی در طول اردوها تمرینات نامناسب بود که باعث آسیب دیدگی و یا تشدید آسیب های قدیمی ووشوکارانی شد که قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه خود داشتند و در نهایت از ادامه تمرینات در اردو بازماندند و یکی از شانس های طلا را از دست دادیم. 
مربی تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2013 گفت:کنار گذاشتن من از تیم ملی اشتباهی بود که نتیجه اش هم مشخص شد. من در این 5 ماه سکوت کردم تا با نتایج اینچئون حرفم را بزنم و ثابت کنم که حق با من بوده است، زیرا تا وقتی که من در کنار تیم ملی ملی بودم بهترین نتایج را گرفتیم اما بعد از من ضعف کادر فنی کار خودش را کرد.البته من هنوز نمی دانم چرا علی نژاد ناگهان موضع خود را تغییر داد. او پیش از این گفته بود که برنامه هایم را برای تیم ملی آماده کنم و از من برای تیم ملی استفاده خواهد کرد اما ناگهان ورق برگشت و در مدت دو هفته همه چیز تغییر کرد. 
سرمربی تیم ملی ووشو در رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2012 اظهار داشت: توانایی های من نه تنها با مدال هایی که در زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده داشتم بلکه با عملکردم به عنوان مدرس در دوره های پیشرفته مربیگری ساندا به همگان ثابت شد ،زیرا پس از دوره های مربیگری پیشرفته ساندا که اخیرا برگزار شد از شرکت کنندگان در مورد مدرس های دوره که من و حسین اوجاقی سرمربی فعلی تیم ملی و رامین موحدنیا  بودیم نظر سنجی شد جالب است بدانید که من از 100 نمره 95 امتیاز گرفتم و دو مدرس دیگر زیر 60 امتیاز آوردند. تمام این مدارک در فدراسیون موجود هست. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون نه تنها قابلیت ها و نتایج خوبی که برای تیم ملی ووشو تاکنون کسب کرده ام را نادیده گرفت بلکه حتی در دو دعوتنامه ای که برای سرمربیگری از کشورهای فرانسه و اردن داشتم نیز مرا حمایت نکردند و نگذاشتند تا با آنان قرارداد ببندم. این حق یک مربی نبود که از سال 1997 تا 2013 میلادی در کنار تیم ملی بوده و در حق من بی عدالتی کردند.

 

نکته:منبع این مصاحبه سایت باشگاه خبرنگاران جوان است

عید مبعث مبارک

مسابقات جهاني جوانان- ترکيه

 


به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم ووشوی جوانان ایران موفق شد برای اولین بار در تاریخ، در مجموع تیمی دختران و پسران ساندا بر سکوی نخست بایستد. این تیم با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز به این موفقیت بزرگ دست یافت و چین را در سکوی دوم قرار داد.

در پی این نتایج، کمیته ملی المپیک بیانیه ای صادر کرد و این موفقیت ها را تبریک گفت. در این پیام آمده است: "آینده سازان ووشو کشورمان توانستند برای نخستین بار مقتدرانه به عنوان قهرمانی جهان دست یابند. این موفقیت از آن حیث برای ما ارزشمند تر است که بخش مهمی از این قهرمانی را می بایست مدیون درخشش بانوان کشورمان در این رقابت ها دانست."

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: "ضمن تبریک این پیروزی به مسئولین فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران و خسته نباشید به این عزیزان، امید می رود در دیگر رقابت های پیش رو به خصوص بازی های آسیایی اینچئون نیز بار دیگر شاهد درخشش نمایندگان ووشو کشورمان باشیم."

" />

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم ووشوی جوانان ایران موفق شد برای اولین بار در تاریخ، در مجموع تیمی دختران و پسران ساندا بر سکوی نخست بایستد. این تیم با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز به این موفقیت بزرگ دست یافت و چین را در سکوی دوم قرار داد.

در پی این نتایج، کمیته ملی المپیک بیانیه ای صادر کرد و این موفقیت ها را تبریک گفت. در این پیام آمده است: "آینده سازان ووشو کشورمان توانستند برای نخستین بار مقتدرانه به عنوان قهرمانی جهان دست یابند. این موفقیت از آن حیث برای ما ارزشمند تر است که بخش مهمی از این قهرمانی را می بایست مدیون درخشش بانوان کشورمان در این رقابت ها دانست."

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: "ضمن تبریک این پیروزی به مسئولین فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران و خسته نباشید به این عزیزان، امید می رود در دیگر رقابت های پیش رو به خصوص بازی های آسیایی اینچئون نیز بار دیگر شاهد درخشش نمایندگان ووشو کشورمان باشیم."

حکایت مشت اول

با سلام  خدمت دوستان عزیز

چند وقتی بود مطلبی ننوشته بودیم تا اینکه موردی نظر من رو جلب کرد .این حکایت مشت اول را از کی یادگرفتی چند صباحی در میان عده ای از مربیان مد شده تا شاگردان را تحریک کنند.دوستان عزیز بعضی از مربیان که هنرجویان خود را حمایت نکرده ویا آنها را فریب داده اند و هیچ سود معنوی و یا مادی به آنها نرسانده اند برای دوباره جذب آنها شروع به بیان اینکه مشت اول را از کی یاد گرفته می کنند تا شاگرد تحریک شده و به مصداق جمله حضرت علی (ع) که گفت هرکسی کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده تحریک بشوند و راه اشتباه رفته را دوباره باز گردند. شیادی ،نامردی، دروغ وامثالهم اینها مشت اولی است که عده ای از مربیان برای شاگردانشان به ارمغان می آورند .دوستان محترمی که چه از نظر فنی و چه از نظر معنوی از مربیان خود ضرر دیده اید این عبارت مشت اول فریبی جز برای برگشت شما به راه اشتباه نیست . همیشه مشت اول را آن به من آموخت که اگر سطح فنی پایینی هم داشت خودش اعتراف می کرد .اگر ذره ای علم بلد بود به من نشان می داد بدون هیچ کم و کاستی مشت اول را آن به من آموخت که مرا به سوی معرفت سوق داد مرا به مردانگی وکمک به دیگران دعوت کرد. اینها نتایج مشت اول است .نه این  دغل بازان مربی که در این آشفته بازار ورزش یک باشگاهی می زنند و شاگرد بیچاره بدون هیچ اطلاعاتی به این مربی مراجعه کرده و پس از سال ها تمرین می فهد که کنار یک دغل باز داشته تمرین می کرده و حالا که می خواهد برود و آگاه شده مربی همه رو تحریک می کند که آقا این شخص مشت اول را از کی یادگرفته از من پس تا آخر عمر باید نوکر من باشه .نه عزیزان خود من مشت اول از آن یادگرفته ام که مرا دوست داشت به معنویت نزدیک کرد پشت سرم حرف نزد برای من شایعه درست نکرد را جلو فعالیت منو نبست هنرجویانم را تحریک نکرد دروغ به من نگفت این را برای آن کسانی می گویم که پشت سر من هم می گویند آقای جلالی مشت اول را از کی یادگرفت اگر این کارها را برای من کرده پس مشت اول را از همان یاد گرفتم در غیر این صورت هیچ فردی مشت اول را به من یاد نداده واینها شعارهایی توخالی است که برای بچه های بی تجربه باید بخوانند نه ما ها که گرگ باران دیده ایم. دوستان همیشه به دنبال مربیانی باشد که معرفت مردانگی کمک به دیگران ودر حد خودشان بدون دروغ فنون ورزشی را نشان دهند واگر مربی را بی درنگ تشخیص دادید که دروغ گو ودغل باز است کنار بگذارید وعبارت مشت اول را از کی یادگرفتی را از یک گوش گرفته و از گوش دیگر بیرون کنید و بگذارید نادان در نادانی خود شاد زندگی کند

با تشکر

خدمتگذار شما علیرضا جلالی 

درگذشت و به خاک سپاري نايب قهرمان ووشو جهان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، محمد آقایی ورزشکار استان البرز و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 2002 بوسان کره جنوبی در رشته ووشو روز گذشته (پنجشنبه 27 دی ماه 1392) در سن 37 سالگی درگذشت.

آقایی سال‌ها عضو تیم ملی ووشو و قهرمان جهان در رشته کیک بوکسینگ بود که روز گذشته درگذشت و امروز (جمعه) در بهشت بی بی سکینه کرج به خاک سپرده ‌شد.

حمیدرضا قلی پور، حسین اوجاقی و جمعی از قهرمانان این رشته در مراسم خاک سپاری آقایی حضور دارند

ايران با هفت طلا نايب قهرمان ووشوي جهان شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم اعزامی ووشوی ایران توانست با کسب 7 مدال طلا و سه برنز برای سومین بار به عنوان دومی جهان برسد و البته، فاصله مدال هایش با قهرمان را کمتر کند. این تیم در دو بخش ساندا و تالوی آقایان و بانوان به مالزی اعزام شده بود.

 

محسن محمدسیفی در 65 کبلوگرم، امیر فضلی در 80 کیلو، حمیدرضا قلی پور در 85 کیلو، الهه منصوریان در 52، مریم هاشمی در 65 کیلو و شهبانو منصوریان در 70 کیلو موفق به کسب گردن آوزیر طلای ساندا شدند.

در بخش تالو، تیم دوئیلین آقاین با حضور محسن احمدی، ابراهیم فتحی و نوید مکوندی نیز به گردن آویز طلا دست یافت. فرشاد عربی (دو بار) و هانیه رجبی نیز در اجرای فرم ها به عنوان سومی رسیده و مدال برنز را از آن خود کردند.

 

محسن محمدسیفی (65 کیلوگرم)، سجاد عباسی (70)، جواد آقایی (75)، امیر فضلی (80) و حمیدرضا قلی پور (85) نفرات تیم ساندای آقایان و محسن احمدی، ابراهیم فتحی و نوید مکوندی (تیم دوئیلین)، فرشاد عربی و احسان پیغمبری نفرات تیم تالوی آقایان اعزامی به مسابقات جهانی مالزی هستند. الهه منصوریان (52 کیلوگرم)، مریم هاشمی (70) و شهربانو منصوریان (75) اعضای تیم ساندای بانوان و هانیه رجبی، محبوبه کریمی و مرضیه صفری نفرات تیم تالوی بانوان هستند.

حسین اوجاقی، محمدرضا جعفری (ساندای آقایان)، توحید اسدیان (تالوی آقایان)، پانگ يان (ساندای بانوان) و سمیه میرانی (تالوی بانوان) کادر فنی تیم اعزامی هستند. مراد ملکی نیز سرپرستی تیم را برعهده خواهد داشت.

 

تیم چین با 17 مدال طلا و 3 برنز به عنوان نخست دست یافت. تیم مالزی نیز با 4 طلا، 6 نقره و 3 برنز روی سکوی سومی مسابقات ایستاد.

 

مسابقات جهانی ووشوی به میزبانی کوالالامژور مالزی برگزار شد. در این دوره نزدیک به 1500 ورزشکار از هشتاد کشور جهان حضور داشتند.

مسابقات قهرمانی ساندای نوجوانان کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در این رقابت ها که به میزبانی زاهدان انجام شد، 140 ورزشکار در قالب 26 استان حضور داشتند. آنها در سالن شهید فهمیده مجموعه ورزشی هفده شهریور با یکدیگر مبارزه کردند.

در پایان یک روز رقابت، تیم های تهران الف (دو طلا، یک نقره و یک برنز)، لرستان (دو طلا و یک نقره) و سیستان و بلوچستان (یک طلا، یک نقره و یک برنز) عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات با حضور دکتر حسین علی شهریاری (نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی)، دکتر مهدی علی نژاد (رئیس فدراسیون)، عباسعلی ارجمندی (فرماندار زاهدان)، دادخدا شاهوزهی (مدیرکل ورزش و جوانان استان) و اعضای شورای شهر زاهدان برگزار شد.

نتایج این رقابت ها در اوزان مختلف به شرح زیر است:
در منهای 28، علیرضا فلاح (لرستان)، سجاد پودینه (سیستان و بلوچستان) و رضا محمدیاری (تهران) و شایان شه بخش (تهران) عناوین اول تا سوم (در تمامی اوزان سوم به صورت مشترک است) را از آن خود کردند.
هادی قلی زاده (تهران)، وحیدرضا جعفری (لرستان) و محمدرضا جعفری (تهران الف) و علیرضا براتی (اصفهان) در منهای 31 به ترتیب اول تا سوم شدند.
عناوین برتر منهای 34 را فرشید دوستی (همدان)، رضا محمدی (فارس) و امیرحسین حیدری (تهران ب) و عرفان غلامیان (سیستان و بلوچستان) از آن خود کردند.
در منهی 37 علیرضا سپه وند (لرستان)، پویا سلیمان زاده (تهران الف) و رضا میررضایی (البرز) و روح الله بامداد (فارس) روی سکو رفتند.
در منهای 40، ابراهیم تقی پور (چهارمحال و بختیاری)، یوسف میرزایی (ایلام)، سیدمحمد شهیدی (اصفهان) و عرفان بویری (خوزستان) اول تا سوم شدند.
علیرضا کاظم خانلو (قزوین)، سجاد محمدی (همدان) و سید میرزایی (خراسان جنوبی) و دانیال مزبان (خوزستان) عناوین برتر را کسب کردند.
در منهی 46، عباس مالک احمدآباد (تهران الف)، علیرضا ریگی (گیلان) و محمدصدیق خانزاده (ایلام) و حمیدرضا خلجی (کرمانشاه) روی سکو رفتند.
در منهی 49، محمدعلی اسدی (تهران الف)، محمدرضا شعلیب (گیلان) و سعید جرکانی (اصفهان) و محمد ترکمانی (گلستان) به ترتیب اول تا سوم شدند.
افشین کلانتری (زنجان)، علیرضا اسماعیلی (مرکزی) و آرمین افراز ملک رودی (قزوین) و امیر عباس میرزایی (کرمان) در منهای 52 به موفقیت رسیدند.
در منهای 56، حسن خادمی (مازندران)، عرفان میرحسینی (فارس) و محمد گراوند (ایلام) و علیرضا مرادی (زنجان) عناوین برتر را کسب کردند.
در منهای 60 نیز مهدی دولتی (سیستان و بلوچستان)، احمد واحدی (سمنان) و علیرضا باباافطاری (مازندران) و محمد ده هاز (خوزستان) روی سکو رفتند.

در مجموع تیمی تهران الف با 2 طلا، یک نقره و یک برنز، لرستان با 2 طلا و یک نقره و سیستان و بلوچستان با یک طلا، یک نقره و یک برنز به ترتیب اول تا سوم شدند.



متاسفانه باز هم اصفهان در قهرمان پروری جایگاهی ندارد

تولد امام رضا (ع) مبارک

عید فطر مبارک


رمضان مبارک


نیمه شعبان مبارک


اطلاعیه مهم

بدین وسیله به اطلاع تمامی فنزی چوان کاران استان اصفهان می رساند که اینجانب هیچ مسئولیتی در این سبک نداشته و سرکار خانم امینی نائب رئیس بنده به عنوان رئیس سبک در استان مشغول به فعالیت شدند .امیدواریم ایشان در این عرصه موفق و پیروز باشند


علیرضا جلالی

اولین نشست هیئت استان با هیئت های طابعه وکمیته ها

درنشستی با اعضای هیئت شهرستانها وکمیته ها (سبکها) مسئولین هیئت استان طرح وبرنامه های سال 92 را ارائه نموداند. دراین مسیر یرپائی لیگ ووشو استان - حضور درلیگ کشور و برپائی دوره ها توسط کمیته ها ونیز برگزاری کارگاه ها توسط هیئت استان عنوان گردید .دراین جلسه هیئتهاوکمیته های برتر اول تا سوم بترتیب معرفی گردیداند .هیئت شهرستان نجف آباد - هیئت فلاورجان وهیئت مبارکه کمیته چاچوان - جیت کندو و وینگ چون


قابل توجه اون هیئت هایی که به دروغ آمار های مختلف می دهند و در آخر این
نتیجه نشان دهنده هیئت هایی است که پیشرفت کرده اند

رحلت امام بزرگوار تسلیت باد


روز پدر