loading...
نان چوان ووشو کونگ فو چینی استان کردستان
کردستان ووشو بازدید : 132 1392/03/10 نظرات (0)

**آموزش هنر رزمی نان چوان ووشو گونگ فوی چینی**

((بصورت خصوصی وعمومی))

باقهرمانان ،قهرمان شوید.

زیرنطر:استادسیروان برزوئی پور مربی رسمی فدراسیون هنرهای رزمی ایران ، رئیس هیات ووشو

شهرستان مریوان ، نماینده نان چوان ووشو استان کردستان، درانده گواهینامه مربیگری بین المللی دفاع

شخصی از فدراسیون جهانی هنرهای رزمیIMAF ،مسئول کمیته استهانها وشهرستانهای هیات ووشو

استان کردستان ،قهرمان ایران.

آموزش شامل:

*آموزش رزم تن به تن

*آموزش دفاع شخصی ،بادی گاردی حفاظت فیزیکی

*آموزش سلاحهای سرد ،پرتاب کارد،جنگ سرنیزه ،شمشیر،سای ،تونفا،نانچیکو.

*آموزش مبارزات رینگی

علاقمندمی توانندجهت اطلاع بیشتربا شماره های ذیل تماس حاصل فرمایند.

09353436801 - 09187752789

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کردستان ووشو بازدید : 116 1391/12/28 نظرات (0)

اصطلاحات ووشو

مابو  —- نشست پا اسبی
گونگ بو  —- ایستادن متمایل به جلو
شی بو  —- ایستادن پا گربه ای
تی چی  —- استقرار زانو بلند
پو بو  —- نشست اسبی روی یک پا
چی یه بو  —- ایستادن پا ضربدری
خندن بو —- حالتی از گونگ بو که پا ها موازی است
های بو  —- نشست سر پنجه ای پا
دولی بو-توما  —- ایستادن زانو بالا
 دن دیه بو —- استقرار پروانه ای زانو یک پا روی زمین
 کووای ما  —- نشست کشیده یک پا
 چوات سینگ  —- نشست بروی پاشنه ی پا
 هوان چن بو  —- چهار زانو نشستن
 چی لونگ بو —-  استقرار اژدها
 هوان چی چن بو —- چهار زانو نشستن با نفس آرام
 لا او ما  —- نشستن بر روی زمین
 تویی فا  —- ضربات پا در ووشو
 تن تونه —-  ضربات پاشنه پا به جلو
 دینگ تونه —-  ضربه با تیغه پا به جلو
 سه چو ایتونه  —- ضربه به پهلو با تیغه
 پی جی یائو —-  ضربه با روی پا
 ین خه تو —-  ضربه با پاشنه
 تن کونگ تونه —-  حرکات پرشی
 خوسانو —-  درو از پشت
 تن خای پینگ خن —-  تعادل پا بالا از پشت
 جن تیه  —- کشش پا از جلو
 پینگ فن —-  قلاب کردن پا پشت
 تن کونگ —-  حرکات پرشی
 شوان فنگ جا —-  پا از خارج به داخل
 تن کونگ پی —-  ضربه پرشی به جلو
 تن کونگ بای —-  چرخش ازداخل به خارج
 پن توئه دیه —-  افت در روش جنوبی
 سمبلی توئه  —- پریدن چرخشی
 شوانزی —-  پرش پروانه ای
 می خوا  —- روش شکوفه الو
 یوان  —- روش میمون
 چی سینک —-  روش هفت ستاره
 جینگ لو —-  خط سیر انرژی در بدن
 سین یی  —- روش بوکس تقلیدی
 داخانگ تون بی —-  روش دستان بلند
 شیائوخونگ —-  روش کاربد سلاح
 شوای جی یائو —-  قدرت پنهان در مبارزه
 فنک خواه —-  روش باد و آتش
 چی تیان داشنگ —-  روش بوکس میمون سلطان
 باجیج چی داشنگ —-  بوکس تقلیدی میمون
 پیکواچی داشنگ  —- بوکس تقلیدی گوریل
 بی جی چان —- ایستادن بر روی یک انگشت
 جی چوان چیانگ —-  روش انگشتان نیزه
 چی می فنگ —-  روش باد به دنبال ابر
 تونگ بی —-  روش حملات مستقیم دست
 چون تایجی کنگ  —- روش معمای دستان بودا
 سان چیانو —- تمرینات منظم کار با تان تی ان
 یوان چی —-  تمرینات انرژی حقیقی
 لوهان چوان —-  دستان آهنین راهب
 لیانگ چی  —- باز کردن راه تنفس
 داکوی هیسنگ  —- دستان بلند ستاره ای
 هیسیاشی  —- ضربات پنجه ی مار
 شان تونگ چی  —- فشار دست بلندکوهستان
 یون شوچی فشار  —- دست امواج ابری
 پیه شن چی  —- فشار دست تابیده
 داکواپائولو  —- فنون ناقوس بزرگ
 لوهان هسی چی پائو —- ضربات دست راهب به نقاط حساس
 ایرون پالم  —- شکستن اجسام
 چی سائو  —- تمرینات آرنج چسبیده
 نون موی  —- مشت عمودی
 ونک جیانگ  —- ضربه کف دست به بالا
 دای جیانگ  —- ضربه ی کف دست به پایین
 هوئن سائو  —- دفاع دایره های مچ
 بون سائو  —- دفاع آرنج به بالا
 تان سائو  —- دفاع کف دست به بالا
 فوک سائو  —- دفاع پیچشی دست
 پک سائو  —- دفاع با کف دست
 گام سائو  —- دفاع فشاری دست
 فوت سائو  —- دفاع به سمت خارج
 جوت سائو  —- دفلع انقباضی دست
 بیل سائو  —- دفاع با سر انگشتان
 تارن سائو  —- دفاع مچ به سمت بالا
 اییک کان لینگ —- ابتدایی ترین تمرینات تنفسی
 خوئی تونه  —- جارو بی پا
 تک ما  —- لگد اسبی
 تان تک لگد  —- نفوذی کشیده
 لین بوکوئن  —- مشت زنی کوتاه
 پیگوا کوئن  —- مشت قیچی کننده
 لی گا  —- دفاع ساعد به بالا
 وای گا  —- دفاع ساعد به بیرون
 چن نای —-  نشستن به حالت چهار زانو
 یونگ  —- گارد
 یونگ ما  —- گارد اسب
 دی جونگ  —- حالت ایستاده آزاد
 تگ —-  لگد
 جیک تک  —- لگد از جلو
 جوک تک —-  لگد از پهلو
 چائو تک —-  لگد با پاشنه
 دیم تک  —- لگد با کف پا
 پای تک  —- لگد چکشی
 بیوتک  —- لگد تیغه از جلو
 تان ما  —- ایستادن
 پای لین  —- توجه
 شانک شی —-  تعظیم کردن
 چی شی  —- شروع کن
 پای هائو  —- روش دویدن
 لیانک چی —-  تنفس دائم
 یونوهسی  —- جای مشخص
 پائو —-  استقرار
 تان پی ین  —- ضربات دست
 هیسیاشی  —- ضربه سر انگشت
 تانک لانک  —- ضربه آخوندک
 شی فو – سی فو  —- استاد سبک
 سی چوا  —- هنر جو
 سای هینگ  —- هنرجو ارشد
 سای دای —-  ارشد کلاس
 سی فو  —- استاد
 سی کانک  —- استاد بزرگ سبک
 مهم چو فنک —-
 —-
 سه سویی —-  وارد کردن
 ون کونک —-  با تدبیر
 چوان شن —-  روش زدن
 چین پو  —- گام برداشتن
 تان پی ین تک  —- ضربه با دست
 یو  —- راست
 شو  —- چپ
 چی یانو  —- جهت مختلف نیرو
 یو فن  —- گارد
 هوان  —- برگشت به حالت او لیه
 چی  —- تنفس
 وو  —- فنون
 لانک  —- بزرگ
 لوهان —-  راهب
 تانک شو  —- روش مبارزه در شائولین
 پوهو  —- جلو آمدن
 شانگ  —- هر دو دست
 شو  —- مسابقه تمرین
 زو چن  —- جم شدن
 پای  —- روش
 پو  —- حالت
 پنک جا  —- خالی دادن
 لی یو  —- غلطیدن به عقب
 آن هل  —- دادن
 داکوای —-  بزرگ
 کوای  —- کوچک
 فونک  —- سریع
 کان چویی —-  ضربات آرنج
 ین  —- پوشیده-سیاه-سمبل
 چونک —-  مستقیم
 یانگ —-  برهنه-سفید-سمبل
 چوان —-  مستقیم
 چانگ —-  کف دست
 سه چوان —-  وارد کردن مشت
 لو قلاب —-  کردن
 لویوا —-  چنگ زدن
 تیالود —-  قطع کردن
 پنک —-  ساطور کردن
 نین —-  چسبیدن
 گائو  —- خم کردن
 لونگ —-  اژدها
 تانگ لانگ —-  آخوندک
 پائو —-  پلنگ
 تاشنگ —-  میمون
 تاشنگ من  —- میمون بزرگ
 شی  —- مار
 هو  —- درنا
 فو —-  ببر
 کوئن —-  مشت
 یین  —- عقاب
 چائو —-  پنجه
 دائو  —- تیغه
 فو چائو —-  پنجه ببر
 بین چائو —-  پنجه عقاب
 پائو چائو —-  پنجه پلنگ
 شی سو —-  دست مار
 لونگ سائو —-  دست اژدها
 دائو سو —-  دست برنده
 لونگ کوئن —-  مشت اژدها
 تانگ لانگ کوئن —-  مشت آخوندک
 تاشنگ کوئن —-  مشت میمون
 پائو کوئن  —- مشت پلنگ
 سون سائو —-  دست باد
 بوک هوک پای —-  روش درنای سفید
 بوک فوک پای —-  روش ببر سفید
 پنگ کوئن  —- مشت های ساطوری
 دائو شو  —- شمشیر پهن
 جیان شو  —- شمشیر باریک
 گوئن شو —-  چوب
 چیانگ شو —-  نیزه
 نان دائو —-  شمشیرپهن جنوبی
 نان گوئن —-  چوب جنوبی
 تایچی جی ین —-  شمشیر باریک تایچی
 گوئن دائو —-  شمشیر دسته بلند
 سن گوئن  —- نانچیکو  سه چوبه
 جوچی —-  زنجیر
 شانگ گو —-  سلاح عصا و حلالی
 چنتائوگونا —-  پیچش شمشیر با ضربه
 گوادائو —- دفاع شمشیر به طور دورانی ازبالابه پایین
 جادائو —-  ضربه نفوذی نوک شمشیر
 لیائودائو —- دفاع از پایین به بالا شمشیر
 پی دائو —-  حرکت چکشی شمشیربه طرف پایین
 تسی جی ین —-  ضربه نفوذی به جلو
 جی یائوجی ین —- حرکت دورانی مخالف عقربه ساعت
 دین جی ین —-  ضربه نوک به بالا
 بونگ جی ین —-  ضربه با نوک شمشیر
 ووئن خوا —-  حرکت هشت
 لو ئن گوئن —-  ضربه دورانی چوب
 دی ین گوئن —-  ضربه نوک چوب
 سائو گوئن —-  درو کردن با چوب
 بی گوئن —-  قرار گرفتن چوب پشت سر
 شوای گوئن —-  ضربه چوب به زمین
 جیائو گوئن —-  زدن ضربه با ته چوب
 لن نا —-  حرکات دورانی
 چیانگ شو —-  اصطلاحات مربوط به نیزه
 بونگ چیانگ —-  کج کردن نوک نیزه
 جا چیانگ —-  نفوذ نوک نیزه به جلو
 ووئن چیانگ —-  حرکت هشت
 پی چیانگ حرکت —-  چکشی نیزه
 فنگ تو —-  پشت سر
 تویی کو —- آخرین مهره ی ستون فقرات
 چان کونگ —-  مهره وسطی روی کمر
 مینگ —-  من کمر
 تی ان هسین —-  روی پیشانی
 شان کین —-  وسط دو ا برو
 فنگ وی —- آخرین مهره ی ستون فقرات روی باسن
 چونگ چینگ تسو —-  قفسه سینه ی سمت چپ
 شین وو —-  جناغ سینه
 چونگ وان —-  چهار سانت بالای ناف
 چوپوچینگ —-  ناف
 فینگ من —-  چهار سانت زیر ناف
 لوکینگ —-  بیضه های میان پا(در مردان)
 تان تی ان —-  محل متعادل نیروی چی

کردستان ووشو بازدید : 118 1391/12/16 نظرات (0)

روانشناسي در ورزش(اضطراب)

 
روانشناسي در ورزش(اضطراب)

آيا مي دانيد علت اينكه وزنه برداري در رده تيم ملي اعزامي به المپيك وقتي روي صحنه مي رود فراموش مي كند به دستان خود گچ مخصوص بزند چيست ؟

آيا مي دانيد علت اينكه کاراته کاری در رده تيم ملي اعزامي به المپيك وقتي روي تاتامی مسابقه مي رود فراموش مي كند دستکش مخصوص خود را بپوشد چيست ؟

کردستان ووشو بازدید : 222 1391/12/16 نظرات (0)

بهداشت ورزشی

 

بهداشت ورزشی بهوجود آوردن شرایط و عواملی را گویند که در نتیجه آن ورزشکاران بدون هیچگونه صدمهای شروع به ورزش کنند و در حین و بعد از ورزش احساس هیچگونه ناراحتی نداشته باشند. تربیت بدنی و بهداشت تقریباً یکی بوده و هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند. بدین معنی که هر دو اینها میخواهند سلامت جسم و در نهایت سلامت روح را تٲمین کنند با توجه به اینکه بحث بهداشت در ورزش بسیار پر اهمیت است و هنرهای رزمی نیز شاخهای از ورزش میباشد نیاز است تا در مورد رعایت بهداشت در هنرهای رزمی که در آنها انواع برخوردها در شکلها و روشهای مختلف وجود دارد نیاز هست تا در بحث بهداشت ورزشی بسیار دقت شود چرا که در صورت عدم رعایت این موارد، این ورزشها بسیار خطرناک و آسیبرسان خواهند بود.

کردستان ووشو بازدید : 94 1391/12/16 نظرات (0)

تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌ها

 
تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌ها

در هنگام تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌های خود، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

•اجرای یک تکنیک باید اساساً از لحاظ فیزیکی سریع باشد. تا زمانی که بر مدل اساسی فیزیکی (اجرای صحیح تکنیک) تسلط نیافته‌اید، سعی در تقویت سرعت نکنید. اگر نیاز دارید که درباره مکانیزم‌های اجرای یک مهارت تمرین کنید و یا آن را بدون فرم صحیح بیومکانیکی اجرا می‌کنید، امکان شما برای تقویت سرعت محدود می‌شود.

•آرام باشید. پرورش سرعت از لحظه شروع تا لحظه اصابت نیازمند آرامش است. در لحظه اصابت با حداکثر قدرت، عضلات باید قدری منقبض شوند و بعد دوباره آرام گردند تا سریعاً ریکاوری حاصل شود.

•وضعیت سالم بدن را باز یابید. استراحت و توقف بین اجرا برای تقویت سرعت ضروری است. اگر تنها یک تکنیک را تمرین می‌کنید، مثلاً ضربه اوراماواشی گری، فاصله بین ضربات می‌تواند کوتاه و حداکثر تا 10 ثانیه باشد. اما اگر روی تکنیک‌های ترکیبی تمرین می‌کنید، مدت زمان بیشتری از بین دفعات تکرار مکث کنید تا خیلی زود خسته و کوفته نشوید.

کردستان ووشو بازدید : 140 1391/12/16 نظرات (0)

ترس از ضربه خوردن

 
ترس از ضربه خوردن

آيا از ضربه خوردن مي ترسيد؟ اگر جواب شما منفي است، احتمالاً يا غلو مي كنيد يا معني شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته ايد. همه ما از ضربه خوردن و آسيب ديدن مي ترسيم. در واقع اين عكس العمل طبيعي بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفي كه معمولاً در ذهن داريم، نيست. شايد بتوان با كمي واقع بيني ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. يعني بدن ما به محض برخورد با يك عامل ناشناخته يا تهديد آمييز بلافاصله مقداري انرژي آزاد مي كند. حال اگر ما براي مقابله با آن عامل خاص تعريفي داشته باشيم انرژي آزاد شده صرف انجام عمل مذكور مي گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت). در غير اين صورت اين انرژي خود را به صورت هاي مختلف مثل فرياد كشيدن آزاد مي كند (ترس- حالت منفي).

در هنگام كوميته شما بايد براي بدن خود در مواجهه با اجراي يك تكنيك تهاجمي توسط حريف يك تعريف ارائه كنيد. در غير اين صورت انرژي كه بدن شما در واكنش به اجراي ضربه حريف و قرار گرفتن در حالتي خطرناك آزاد مي كند با حالاتي چون دستپاچگي، ترس و در نهايت خارج شدن كنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت. جايگزين مناسب و در واقع همان تعريفي كه ما بايد به بدن ارائه كنيم، همان تكنيك هاي دفاعي هستند. اين كار را مي توان با روشهاي مختلف تمريني انجام داد كه در اينجا به يك نمونه ساده آن اشاره مي كنيم:

از حريف تمريني خود بخواهيد ضربه جودان زوكي خودش را البته با كنترل شديد به روي شما اجرا كند و شما در عين حال كه به او اعتماد داريد سعي كنيد كه پلك نزده و سر خود را نيز به عقب نكشيد. بارها و بارها اين عمل را تمرين كنيد. بعد از مدتي اين عمل را با يك دفاع همانند ناگاشي او كه انجام دهيد. احتياج نيست كه دفاعي كامل انجام شود فقط براي منحرف كردن ضربه حريف يك اشاره كوچك نيز كافي است. بعد از تسلط كامل به روي آن ضربه اي نيز به عمل خود اضافه كنيد، بدين صورت كه در هنگام اجراي تكنيك جودان زوكي از سوي حريف، شما پلك نمي زنيد سرتان را نيز عقب نمي كشيد دفاعي مناسب انجام مي دهيد وضربه اي مناسب (مثل گياكوزوكي) انجام مي دهيد.

اين تمرين را مي توان براي قسمت هاي ديگر بدن نيز انجام داد. پس از تمرينات مكرر با اين روش بدن شما به اين تعريف دست پيدا مي كند كه با مشاهده برخورد يك ضربه به سمت خود انرژي آزاد شده كه بدن شما در واكنش به اين حالت انجام داده، صرف اجراي يك تكنيك دفاعي كند. البته به اين سادگي كه مطرح شد به دست نمي آيد، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت ديگري نياز به تمرين مكرر و پشتكار دارد.

منیع : مجله رزم آور

کردستان ووشو بازدید : 114 1391/12/16 نظرات (0)

كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

 
كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

امروزه تمرينات با وزنه و پرورش عضلات توجه كليه رشته ها ي ورزشي و همچنين افرادي كه علاقمند به تناسب اندام و فيزيك مناسب هستند را به خود جلب كرده است و همگان شاهد هستند كه اين رشته در چند سا ل اخير مورد توجه ورزشكاران رزمي قرار گرفته است . بدنسازي و پرورش اندام در هنرهاي رزمي را مي توان از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار داد بعنوان مثال نقش اين تمرينات در تقويت و بكار گيري عضلات د رتمركز عضلاني كه در ضربات بايد در نظر گرفته شود بسيار اساسي و حائز اهميت است . از جنبه تبليغي و نمايشي نيز اين رشته در سينماي رزمي تاثير فوق العاده اي گذاشته و ملاحظه مي شود كه اغلب افراد رزمي كار با متوسل شدن به اين رشته در فيلمهاي خود بيش از پيش مورد توجه بينندگان و مخاطبين قرار مي گيرند. در مسابقات - مبارزات آزاد (نهايت مبارزه) آلتيميت فايت , پرايد , و… نيز ميتوان نقش برجسته رشته بدنسازي را در قهرمانان اين مسابقات به وضوح ملاحظه كرد . اما نكته اي كه نبايد از آن غافل شد اينست كه اين رشته براي هنرهاي رزمي فقط نقش مكمل را مي تواند ايفا نمايد و اگر بعنوان بخش اصلي تمرينات قرار بگيرد تمرينات رزمي از راه اصلي خود منحرف شده و فرد از رسيدن به اهداف مورد نظر خود در هنرهاي رزمي غافل مي ماند . به هر تقدير اين تمرينات در فصلهاي تمريني مسابقات توصيه شده و هنر جويان مي توانند هفته اي 2 تا 3 جلسه تمرينات بدنسازي را در كنار آموزشها و تمرينات كلاس رزمي خود اجرا نمايند. در اين قسمت به پاره اي از تمرينات پايه اي و كاربردي بدنسازي در كيوكوشين اشاره گرديد كه به اميد است مورد توجه دوستداران به اين بخش قرار گيرد. به منظور افزايش قدرت و قواي جسماني و پرورش عضلات در تمركز عضلاني براي اجراي ضربات (كيمه) كه نقش مهمي را ايفا مي كند و همچنين براي پيشگيري از صدمات و آسيبهاي فيزيكي , تمرينات با وزنه برا ي مبتديان و كاراته كاهاي درجه بالا ضروري است . تمرينات با وزنه بر خلاف آنچه كه شايع است اگر به صورت صحيح و زير نظر مربي مجرب كه با رشته هاي رزمي آشنايي داشته باشد انجام پذيرد نه تنها سرعت ضربات كاراته كا را كاهش نمي دهد بلكه با تمرينات اصولي مي توانيم به سرعت و قدرت واقعي ضـربــات , انعطاف پذيري مناسب و تاثيرات مثبت ديگر تمرينات با وزنه دستيابي نمائيم . براي رسيدن به شرايط ايده آل فيزيكي از نظر پرورش عضلات كاربردي در كيوشين تمرينات با وزنه در يك فصل تمريني كه در حدود 6 ماه زمان نياز دارد را مي توان به دو بخش تقسيم بندي نمود . در مرحله اول تمرينات حجمي در نظر گرفته مي شود يعني وزنه سنگين تكرار كم و سرعت پايين حركات . در مرحله دوم تمرينات با وزنه در مدت زمان باقي مانده تا رسيدن به مرحله مسابقات اصلي , تمرين با وزنه سبك و تكرار بيشتر اجرا مي گردد , در اين مرحله تمرينات به روش ايروبيك انجام مي شود. ذكر اين نكته حائز اهميت است كه براي رسيدن به فرم ايده آل فيزيكي و تناسب اندام وطلوب ماهها و سالها زمان و وقت براي تمرين و كار با وزنه بايد در نظر گرفته شود . براي رسيدن به اين مقصود در بدنسازي به چند اصل بايد توجه شود .

• صبر و استقامت

• زمان مناسب تمرين

• تغذيه صحيح

• برنامه خوب و نظارت مربي .

• انتخاب وزنه مناسب و افزايش تدريجي (وزنه , سرعت , قدرت) بعنوان اصل اضافه بار

• استراحت و خواب كافي

• نشاط و روحيه بالا در تمرينات

موارد فوق اصول اولیه در تمرینات با وزنه می باشد که باید رزمی کاران عزیز رعایت نمایند

کردستان ووشو بازدید : 126 1391/09/20 نظرات (0)

استقرارها:

كونگ بو = ايستادن كماني

شوبو = پاگربه اي

پو بو = ايستادن خميده به پهلو

دين دي بو = ايستادن پروانه اي منفرد

شانگ بو = گام برداشتن به جلو

مابو = استقرار اسب سواري

 

تعادلها :

س چواي پينگ خنك = تعادل با پاهاي كشيده شده به پهلو

يامگ ش پينگ خنگ = تعادل متمايل به عقب

ش زي پينگ خنك = تعادل با دستان باز شده از طرفين

ديه شو چا = فرود آمدن با حالت پاباز از جلو

چوئه دي لونگ = به پايين ليز خوردن

تنگ كونگ پن توئي = ضربه 360 درجه اي پا در هوا و  افتادن به پهلو

تنگ كونك شوان س چواي = ضربه پا به پهلو

 

تكنيكهاي پا :

چي ين سائو توئه = حركت درو از جلو

خوآ سائو توئه =  حركت درو از پشت

خنگ دينگ تويه = ضربه افقي با نوك پا

فن جيائو = ضربه جدا كننده

دنگ جيائو = ضربه با پاشنه پا

تنگ كونگ في جيائو = ضربه پرشي پا به جلو

شوان فنگ جيائو = لگد گردبادي

 تنگ كونگ بي لي ين = لگد نيلو فر آبي

 

پرشها :

بي لين جيائو = ضربه پرشي پا به شگل نيلوفر آبي

تنگ كونگ جنگ تي توئي = كشش پرشي مستقيم پا از جلو

س كونك فن = چرخش 360 درجه در هوا ( عرب )

شوان زي = حركت پروانه

                                   شوان زي جوان تي = حركت پيچشي پروانه

 

 

1

ووشو

كونگ فوي چيني يا بوكس چيني و تركيبي از كاملترين و اصيلترين فنون رزمي به همراه حركات آكروبات و ژيمناستيك و روشهاي مبارزه

2

سبكهاي استاندارد

سبكهاي مسابقاتي شامل : سبكهاي بدون سلاح چانگ چوان نان چوان تاي چي چوان وسبكهاي  باسلاح دائوشو (شمشير پهن) جي ئن شو( شمشير باريك)- گوئن شو (چوب) چيانگ شو(نيزه) كه مربوط به سبك چانگ چوان مي باشند . نن دائو (شمشيرپهن) نن گوئن (چوب) كه مربوط به سبك نان چوان مي باشند . جي ئي تاي چي ( شمشير باريك) كه مربوط به سبك تاي چي چوان مي باشد .

3

تالو

اجراي حركات نمايشي (فرم) ووشو

4

سن شو

مبارزه آزاد ووشو

5

جون بي

حالت آماده

6

لائوشه

استاد بزرگ

7

شيفو

مربي

8

تونگ شو من ها

احترام ابتداي تمرين از جانب استاد بزرگ

9

لائوشه ها

جواب هنرجويان به استاد بزرگ

10

تونگ شو من زاي جي ئن

احترام پايان تمرين از جانب استاد بزرگ

11

لائوشه زاي جي ئن

جواب هنرجويان به استاد بزرگ

کردستان ووشو بازدید : 113 1391/09/20 نظرات (0)
آشنائی با سبک مشت جنوب نان چوان

ضربات قدرتی و بعلت زنده بودن حرکات در نانچوان و استفاده از انرژی و حالات خاص تنفسی و اجرای سفت و سخت حرکات ، در بین نوجوانان از طرفداران زیادی برخوردار است . سبک نانچوان مثل بقیه سبکهای ووشو در قسمت مسابقاتی از دو قسمت تالو و سانشو (مبارزه) تشکیل یافته است.دراین سبک ضربات با قدرت خاصی به بطرف حریف گسیل میشوند. از مشخصات این سبک حرکات کوتاه با جهشهای مخصوص بخود میباشد به علت حرکات قوی و نانچوان یا به عبارت دیگر سبک بوکس جنوب بطور وسیع در جنوب چین مورد تمرین وآموزش قرار میگیرد این سبک در زمانن سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴)بنیان گذاری شد. سبک نانچوان ایستایی ضربدری دارد وبراین اساس وبخاطر داشتن سطح اتکای بیشتر دارای استقرار های قوی وپایدار تری است.
ضربات قدرتی و بعلت زنده بودن حرکات در نانچوان و استفاده از انرژی و حالات خاص تنفسی و اجرای سفت و سخت حرکات ، در بین نوجوانان از طرفداران زیادی برخوردار است . سبک نانچوان مثل بقیه سبکهای ووشو در قسمت مسابقاتی از دو قسمت تالو و سانشو (مبارزه) تشکیل یافته است.
اجرای سانشو که به مدت
۲دقیقه با شدت فعالیت متوسط به بالا انجام میگیرد سیستم انرژی غالب ، سیستم اسید لاکتیک بامشارکت اجرای تالو در مدت زمانی ۸۰ثانیه (۱/۲۰دقیقه ) باشدت بالایی نیرو انجام میگیرد و با توجه به اجرای حرکات باشدت بالا و مدت زمان اجرای آن ازسیستم انرژی فستفاژن بامشارکت اسید لاکتیک بهره میگیرد. وحرکتی غیر هوازی میباشدولی در (ATP)میباشد که در زمان یک دقیقه استراحت که بصورت استراحت غیر فعال است ، بازسازی مقداری از آ - ت - پ و دفع اسید لاکتیک بصورت تعرق و سوخت و ساز ازبدن دفع میگردد (LA-O۲)O۲در مقوله سنجش و اندازه گیری ما میتوانیم سه قسمت آمادگی جسمانی - پیکرشناسی و روانی حرکتی را در نظر بگیریم که در اینجا هدف ما مقوله آمادگی جسمانی است که یک نمونه ازتست آزمون آمادگی جسمانی پیوست میباشد .در اینجا در چند مورد به بحث میپردازیم.
استقامت قدرت ( عضلانی ) که در مدت زمانی (
۶۰ ) ثانیه انجام میگیرد که ورزشکار در مدت تعیین شده باید قادر به اجرای کامل حداقل ۱۵بارتکرار حرکت بارفیکس و در همان زمان حداقل ۵۰تکرار دراز ونشست راانجام دهد.
انعطاف : که عبارت از اجرای حرکات کششی برای برسی توانایی کشش نسوج اطراف یک مفصل برای ایجاد دامنه حرکات بیشتر میباشد . بطور مثال میتوان از کشش ( تنه در جلو ) یا (مفصل ران در پا باز ) نام برد.
درمورد تجزیه وتحلیل سبک نانچوان از لحاظ حرکت شناسی ذیلا به چند نمونه ذکر میشود.
ضربه مستقیم مشت مشت به جلو ( چوان ) ضربه در صفحه سهمی و از شانه در محور پیشانی و چرخشی ضربه در ساعد در محور سهمی انجام میگیرد و ضربه در زاویه
۹۰درجه نسبت به بدن است.
ضربه مستقیم پا به جلو ( نان توئه ) اول در صفحه سهمی و محور پیشاهی و در حرکت نیرو حول صفحه سهمی و محور پیشانی و در زاویه
۹۰درجه نسبت به بدن عمل مینماید.
ضربه سی چائو چوان : ضربه در صفحه سهمی و در محور افقی و در آخر ضربه صفحه افقی و محور پیشانی و زاویه
۴۵درجه شروع و در زاویه ۹۰درجه تمام میگردد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
www.sirvanborzoe.r98.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد فعالیت این وبسایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 3,244
  • بازدید کلی : 36,749