loading...
نان چوان ووشو کونگ فو چینی استان کردستان
کردستان ووشو بازدید : 140 1391/12/16 نظرات (0)

ترس از ضربه خوردن

 
ترس از ضربه خوردن

آيا از ضربه خوردن مي ترسيد؟ اگر جواب شما منفي است، احتمالاً يا غلو مي كنيد يا معني شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته ايد. همه ما از ضربه خوردن و آسيب ديدن مي ترسيم. در واقع اين عكس العمل طبيعي بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفي كه معمولاً در ذهن داريم، نيست. شايد بتوان با كمي واقع بيني ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. يعني بدن ما به محض برخورد با يك عامل ناشناخته يا تهديد آمييز بلافاصله مقداري انرژي آزاد مي كند. حال اگر ما براي مقابله با آن عامل خاص تعريفي داشته باشيم انرژي آزاد شده صرف انجام عمل مذكور مي گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت). در غير اين صورت اين انرژي خود را به صورت هاي مختلف مثل فرياد كشيدن آزاد مي كند (ترس- حالت منفي).

در هنگام كوميته شما بايد براي بدن خود در مواجهه با اجراي يك تكنيك تهاجمي توسط حريف يك تعريف ارائه كنيد. در غير اين صورت انرژي كه بدن شما در واكنش به اجراي ضربه حريف و قرار گرفتن در حالتي خطرناك آزاد مي كند با حالاتي چون دستپاچگي، ترس و در نهايت خارج شدن كنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت. جايگزين مناسب و در واقع همان تعريفي كه ما بايد به بدن ارائه كنيم، همان تكنيك هاي دفاعي هستند. اين كار را مي توان با روشهاي مختلف تمريني انجام داد كه در اينجا به يك نمونه ساده آن اشاره مي كنيم:

از حريف تمريني خود بخواهيد ضربه جودان زوكي خودش را البته با كنترل شديد به روي شما اجرا كند و شما در عين حال كه به او اعتماد داريد سعي كنيد كه پلك نزده و سر خود را نيز به عقب نكشيد. بارها و بارها اين عمل را تمرين كنيد. بعد از مدتي اين عمل را با يك دفاع همانند ناگاشي او كه انجام دهيد. احتياج نيست كه دفاعي كامل انجام شود فقط براي منحرف كردن ضربه حريف يك اشاره كوچك نيز كافي است. بعد از تسلط كامل به روي آن ضربه اي نيز به عمل خود اضافه كنيد، بدين صورت كه در هنگام اجراي تكنيك جودان زوكي از سوي حريف، شما پلك نمي زنيد سرتان را نيز عقب نمي كشيد دفاعي مناسب انجام مي دهيد وضربه اي مناسب (مثل گياكوزوكي) انجام مي دهيد.

اين تمرين را مي توان براي قسمت هاي ديگر بدن نيز انجام داد. پس از تمرينات مكرر با اين روش بدن شما به اين تعريف دست پيدا مي كند كه با مشاهده برخورد يك ضربه به سمت خود انرژي آزاد شده كه بدن شما در واكنش به اين حالت انجام داده، صرف اجراي يك تكنيك دفاعي كند. البته به اين سادگي كه مطرح شد به دست نمي آيد، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت ديگري نياز به تمرين مكرر و پشتكار دارد.

منیع : مجله رزم آور

کردستان ووشو بازدید : 114 1391/12/16 نظرات (0)

كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

 
كار با وزنه و دنبل (مکمل هنرهای رزمی)

امروزه تمرينات با وزنه و پرورش عضلات توجه كليه رشته ها ي ورزشي و همچنين افرادي كه علاقمند به تناسب اندام و فيزيك مناسب هستند را به خود جلب كرده است و همگان شاهد هستند كه اين رشته در چند سا ل اخير مورد توجه ورزشكاران رزمي قرار گرفته است . بدنسازي و پرورش اندام در هنرهاي رزمي را مي توان از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار داد بعنوان مثال نقش اين تمرينات در تقويت و بكار گيري عضلات د رتمركز عضلاني كه در ضربات بايد در نظر گرفته شود بسيار اساسي و حائز اهميت است . از جنبه تبليغي و نمايشي نيز اين رشته در سينماي رزمي تاثير فوق العاده اي گذاشته و ملاحظه مي شود كه اغلب افراد رزمي كار با متوسل شدن به اين رشته در فيلمهاي خود بيش از پيش مورد توجه بينندگان و مخاطبين قرار مي گيرند. در مسابقات - مبارزات آزاد (نهايت مبارزه) آلتيميت فايت , پرايد , و… نيز ميتوان نقش برجسته رشته بدنسازي را در قهرمانان اين مسابقات به وضوح ملاحظه كرد . اما نكته اي كه نبايد از آن غافل شد اينست كه اين رشته براي هنرهاي رزمي فقط نقش مكمل را مي تواند ايفا نمايد و اگر بعنوان بخش اصلي تمرينات قرار بگيرد تمرينات رزمي از راه اصلي خود منحرف شده و فرد از رسيدن به اهداف مورد نظر خود در هنرهاي رزمي غافل مي ماند . به هر تقدير اين تمرينات در فصلهاي تمريني مسابقات توصيه شده و هنر جويان مي توانند هفته اي 2 تا 3 جلسه تمرينات بدنسازي را در كنار آموزشها و تمرينات كلاس رزمي خود اجرا نمايند. در اين قسمت به پاره اي از تمرينات پايه اي و كاربردي بدنسازي در كيوكوشين اشاره گرديد كه به اميد است مورد توجه دوستداران به اين بخش قرار گيرد. به منظور افزايش قدرت و قواي جسماني و پرورش عضلات در تمركز عضلاني براي اجراي ضربات (كيمه) كه نقش مهمي را ايفا مي كند و همچنين براي پيشگيري از صدمات و آسيبهاي فيزيكي , تمرينات با وزنه برا ي مبتديان و كاراته كاهاي درجه بالا ضروري است . تمرينات با وزنه بر خلاف آنچه كه شايع است اگر به صورت صحيح و زير نظر مربي مجرب كه با رشته هاي رزمي آشنايي داشته باشد انجام پذيرد نه تنها سرعت ضربات كاراته كا را كاهش نمي دهد بلكه با تمرينات اصولي مي توانيم به سرعت و قدرت واقعي ضـربــات , انعطاف پذيري مناسب و تاثيرات مثبت ديگر تمرينات با وزنه دستيابي نمائيم . براي رسيدن به شرايط ايده آل فيزيكي از نظر پرورش عضلات كاربردي در كيوشين تمرينات با وزنه در يك فصل تمريني كه در حدود 6 ماه زمان نياز دارد را مي توان به دو بخش تقسيم بندي نمود . در مرحله اول تمرينات حجمي در نظر گرفته مي شود يعني وزنه سنگين تكرار كم و سرعت پايين حركات . در مرحله دوم تمرينات با وزنه در مدت زمان باقي مانده تا رسيدن به مرحله مسابقات اصلي , تمرين با وزنه سبك و تكرار بيشتر اجرا مي گردد , در اين مرحله تمرينات به روش ايروبيك انجام مي شود. ذكر اين نكته حائز اهميت است كه براي رسيدن به فرم ايده آل فيزيكي و تناسب اندام وطلوب ماهها و سالها زمان و وقت براي تمرين و كار با وزنه بايد در نظر گرفته شود . براي رسيدن به اين مقصود در بدنسازي به چند اصل بايد توجه شود .

• صبر و استقامت

• زمان مناسب تمرين

• تغذيه صحيح

• برنامه خوب و نظارت مربي .

• انتخاب وزنه مناسب و افزايش تدريجي (وزنه , سرعت , قدرت) بعنوان اصل اضافه بار

• استراحت و خواب كافي

• نشاط و روحيه بالا در تمرينات

موارد فوق اصول اولیه در تمرینات با وزنه می باشد که باید رزمی کاران عزیز رعایت نمایند

کردستان ووشو بازدید : 98 1391/12/13 نظرات (0)
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، مهدی علی نژاد در مجمع عمومی فدراسیون ووشو که با حضور سید حمید سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی، بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، گواری مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون ها، اعضای هیات رییسه و روسای هیات های استانی برگزار شد به ارائه عملکرد فدراسیون ووشو در سال 91 پرداخت و افزود:امسال برای ووشو کشورسالی پربرکت همراه با توفیقات بسیاری بود که البته با حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حاصل شد. - وی افزود: ما در حوزه بین الملل حرف های جدی و زیادی برای گفتن داریم چرا که در جلسه هیات رییسه و کمیته فنی آسیا که در ویتنام برگزار شد با نفوذ ...
کردستان ووشو بازدید : 278 1391/11/25 نظرات (0)

مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک استان، مورخ 20/11/91 در سنندج با شرکت تیم هایی از شهرستان های مریوان، سنندج، بانه و قروه برگزار گردید. که در مسابقات تیمی جوانان، شهرستان سنندج به مقام اول و شهرستان مریوان به مقام دوم نایل گردید و همچنین در رده ی سنی بزرگسالان، مریوان در رده ی تیمی، مفتخر به کسب مقام اول گردید. ورزشکاران مریوانی که در ادامه مطلب اسامی آنها ذکر شده است با مربی گری استادان شاهو نادری مقدم، شیرکو محمدی مطلق و جلال سنندجی بر سکوی افتخارات درخشیدند. لازم به ذکر است که مریوان برای هشتمین دوره ی متوالی است که مفتخر به کسب مقام های اول و دوم استان در رده ی سنی جوانان و بزرگسالان می گردد. من به نوبه ی خود این موفقیت را به جامعه ی ورزش دوست مریوان، ورزشکاران عزیز و استادان گرامی تبریک می گویم و امیدوارم در آینده نیز شاهد موفقیت روز افزون آنها باشیم. با آرزوی سلامتی برای همه

کردستان ووشو بازدید : 119 1391/11/23 نظرات (0)

حضور رئیس سبک نان چوان ووشو استان کردستان استاد سیروان برزوئی پور در بین ووشو کاران شهرستان سروآباد جهت ارتقاء و همکاری هر چه بیشتر و بهتر در زمینه رشد و شکوفایی سبک  نان چوان  ووشو. استاد برزوئی پور از زحمات استاد سیف الله دبستانی در خصوص آموزش هنر جویان و جوانان شهرستان سروآباد و رئیس محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان سرواباد جناب اقای ذکریا نیک رفتار در راستای همکاری و مساعدت و در اختیار گذاشتن سالن ورزشی و امکانات رزمی، تقدیر و تشکر نمود.

 l3755_IMG_3587.jpg

 

کردستان ووشو بازدید : 89 1391/11/23 نظرات (0)

برگزاری جلسه خصوصی استاد سیروان برزوئی پور نماینده نان چوان ووشو استان کردستان با رئیس محترم سبک نان چوان ووشو کشور استاد علی جهانگیری زاده دی ماه ۹۱ در تهران محل دفتر سبک نان چوان ووشو کشور در راستای ارتقاء ورزش نان چوان  ووشو در استان کردستان واعزام تیم منتخب نان چوان استان به مسابقات برون مرزی جهت به اهتزاز درآوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

 

k1551_DSC_.jpg 

کردستان ووشو بازدید : 129 1391/11/23 نظرات (1)

حضور استاد سیروان برزوئی پور رئیس هیات ووشو شهرستان مریوان و نماینده سبک نان چوان ووشو استان کردستان در جلسه سالانه نمایندگان نان چوان ووشو سراسر کشور با حضور استاد علی جهانگیری زاده رئیس سبک نان چوان ووشو کشور و استاد اجاقی .

مکان :  تهران دی ماه ۹۱

k9326_DSC_.jpg

h5235_DSC_.jpg

کردستان ووشو بازدید : 95 1391/11/01 نظرات (0)

انصراف تیم  ووشو شهرستان های قروه- مریوان- کامیاران و تیم هایی از شهرستان سنندج در تمرینات اردوی انتخابی رده سنی نوجوانان  ووشو استان به علت عدم مدیریت و هماهنگی مسئولان هیات ووشواستان کردستان.

تعداد صفحات : 13

درباره ما
www.sirvanborzoe.r98.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد فعالیت این وبسایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 3,262
  • بازدید کلی : 36,767